måndag 9 september 2013

Sjukdomar...

Så blev det Måndag igen! Det blev en solig och varm dag, Joel säger att det alltid är bra väder när han är på  skolan. Han var ju hemma och sjuk förra veckan och kanske det var lite sämre då?? minns inte.  =) Den här veckan är det Tommy som är hemma och förkyld.




Jag har bokat tid till läkaren och imorgon fick jag komma, ÄNTLIGEN! Jag har ju pratat så länge om att jag måste kolla magen och nu ska det verkligen bli av. Förra veckan mådde jag SKIT rent ut sagt, jag kan säga att det ser nästan ut som en gravid mage. Jag har bestämt mig för att prova äta gluten och laktosfritt ett tag och prova se vad som händer.  Jag ska be om att få ta lite olika blodprover också...hoppas att jag får hjälp nu och inte bara blir hemskickad som jag blivit förut. Den gången slutade det hela med att jag blev inlagd några dagar. Tycker ni det är tråkigt att läsa om sjukdomar, haha...men för mig är det bra att kunna kolla tillbaka om det behövs.




I helgen (som var) hälsade vi på  Andreas och Emma i flurn, Tommy hjälpte Andreas att svetsa nån grej, efter det satt vi och surra ganska länge...mamma och Anna var också med. Kul!
På lördag blev det mest städning i Vistträsk och sen så målade jag lite på en hylla jag ska ta med till byn.
Vi har hunnit gosa lite med Kisak också, han sover mest inne hela tiden då vi är där...annars vill han vara ute. Barnen har ju gjort så fin koja åt han. Jaja, nu ska jag laga middag. Må gott!


Bilden är från i våras då vinterpälsen åkte av  :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

snö, snö , snö...

Nu är jag less vinter och snö! Man blir ju deppig av så långa vintrar . Längtar till våren, solen, grilla korv och takdropp.  ...