fredag 30 mars 2018

Påsk

Den här påsken blir inte så rolig, men skön på ett annat sätt. Jag får vara ensam några dagar och det är skönt. Bara få vara för sig själv och ta allt i sin egen takt. Joel är i vistträsk och kör skoter med Tommy och Anton. Igår på skärtorsdag blev jag bjuden på grillad mat hemma hos Julia och Anton. Dom var så snälla som tänkte på lilla mig som var själv. God mat var det.

Sitter här och skriver och lyssnar på musik samtidigt och precis nu kom min pappas låt Blue moon nights, jag blev plötsligt väldigt ledsen. Var inte beredd på den.
Jag tänker ofta på honom och det är så sorgligt hur det blev men jag känner att han är runt mig på nått sätt.




Om det blir bra väder under veckan kanske jag åker upp nån dag till Vistträsk och grillar, skulle vara skönt att vara ute lite. Att sitta framför en eld är så underbart för själen...att bara sitta och sola och lyssna när elden sprakar. Härligt!
Idag lyser solen så jag ska sätta mig på min balkong. Tyvärr så blåser det alltid så mycket där men det blir nog skönt till sommaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

snö, snö , snö...

Nu är jag less vinter och snö! Man blir ju deppig av så långa vintrar . Längtar till våren, solen, grilla korv och takdropp.  ...