tisdag 20 mars 2018

Mycket händer i livet.

Åren går och saker händer i livet, sånt som man aldrig trodde skulle hända och sånt som man vet ska komma. Ex, att barnen blir stora och flyttar ut, eller att skolan närmar sig sitt slut för dottern. Till sommaren tar hon studenten, min underbara fina Julia. Joel fyller 15 om 3 dagar, herregud vad tiden går. Hans skolgång går lite upp och ner. Vi försöker så gott vi kan att peppa och tjata på honom så han skärper sig. Han är supersmart unge egentligen men en liten latkorv. ;) Jag har bytt lägenhet till en 3.a,  jag stormtrivs i den men tyvärr så är det ett gammalt hus och vi fryser konstant jag och Joel. Jag fick nytapetserat och nya golv även i denna lägenhet och tapeterna fick jag välja själv. Sen så lacka dom även skåpluckorna vita, puh..dom var gula först. bläää..Så tur jag hade! :D

Lite bilder från lägenheten i Julas. 







Det är alltid en viss oro man har när saker förändras, man vet inte hur allt ska bli. Det jag ville var att få en lägenhet i detta hus och det fick jag så det är jag tacksam för, flytten gick jättebra och jag hade bästa Tommy som hjälpte mig med allt. Flytt och städningen av den gamla lägenheten.

Julia har fått sommarjobb redan och hon är så glad att få jobba på den avdelning hon trivs på. Hon är i sitt rätta element måste jag säga, hon passar att jobba med människor..min lilla solstråle som gör så många glada. Jag tror att hon får fortsätta där efter sommaren också. Hon är en stor tillgång och jag vet personalen tycker om att jobba med henne. Joel kanske skulle söka sommarjobb som solpojke där, jag hoppas han gör det. Jag och Joel har så roligt tillsammans ibland och den sista tiden när jag har fått skratta som mest är med honom, haha...hans skämt är så bra. Han kan forma sig med ord den pojken.

En bild på mina små hjärtegryn <3


Julia är tillsammans med Anton igen sen över ett år tillbaka, hon "bor" hos honom mer eller mindre fast till sommaren blir dom sambos på riktigt. Dom har skaffat sig en katt "Benny" och en liten hund som heter Elvis, söta små djur.


Julia fyllde 18 i somras

Joels present, en apmask och påse med blandade saker. :D 


Bild från Antons bal i Arvidsjaur

Dom ser så trötta ut, hitta inte bilden som dom såg piggare ut på, haha.




Ja, det var lite som hänt sista tiden. Om mig kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

snö, snö , snö...

Nu är jag less vinter och snö! Man blir ju deppig av så långa vintrar . Längtar till våren, solen, grilla korv och takdropp.  ...