måndag 3 maj 2010

helgen

som ni ser så har hela gårdagen tillbringats på en fyrhjuling för sonen, vi har länge letat en och i lördags ringde min bror och sa att det fanns en på blocket,och snabbt pinnade gubben iväg och köpte den.
det var ett ganska bra pris eftersom det var lite fel på den, men det fixade gubbarna så gott det gick.



sonen tömde en tank,och jag ljuger inte om jag säger att han körde över sex timmar =)

några klädbyten blev det,kan lova att det är lerigt på denna gård.






han är riktigt öm i benen idag,och längtar tills skolan är slut så han kan köra igen haha...gullepojk!!
hans ord till pappa: det var visst ingen dröm...
tänk vad han har önskat sig en!!!

nu måste vi bara köpa en bättre hjälm,och lite skyddskläder, men han gillar min brors gamla hjälm skarpt!!
det blir nog inte hur lätt som helst att byta även om den är ny.

annars så har vi stökat till det rejält i köket igår,där står det nu kartonger med allt man kan tänka sig.
jag hittade gamla dagböcker och carolabilder och gubbens betyg och massor med skräp,nu ska det rensas.
tänk när vi flyttade in här var det så tomt och jag sa hur ska jag kunna fylla alla rum med möbler,och NU undrar jag hur vi ska få allt att rymmas, gud vad man samlar på sig skräp!!
egentligen borde man inte kolla i säckarna eller kartongerna,utan bara slänga det på en gång,jag LOVAR att vi skulle inte sakna det,men ack så dålig jag är på att göra det!! ;)

ska fortsätta min rensning idag, lite kul har det varit att läsa ur dagböckerna och alltid hittar man nån grej man glömt bort att man ens hade.

solen skiner,inte illa!!! ;O)

1 kommentar:

  1. Vad kul med en fyrhjuling, skulle vilja ha en själv faktiskt, kanske modell större då :)

    SvaraRadera

snö, snö , snö...

Nu är jag less vinter och snö! Man blir ju deppig av så långa vintrar . Längtar till våren, solen, grilla korv och takdropp.  ...