tisdag 4 maj 2010

mat


ja bara för att det ser så färgglatt och gott ut måste jag lägga in bilder på min lunch igår =)
men att skala en kålrot är lika jobbigt varje gång....ska fundera en extra gång innan jag gör det igen.
eller så är det dags för en ny skalare,och jag tror på det alternativet!!



jag gillar grönsaker,men blir det för torftigt tillsätter jag bara kött.
jag är en riktig kolhydrat älskare egentligen, jag har alltid älskat pasta i alla det slag...

spagetti och köttfärssås
lasagne
stuvade makaroner och korv
eller bara makaroner =)

bara makaroner hör inte till vanligheten numer,då var det när man var ung och hade lite pengar kvar!
då kunde man nästan leva på makaroner och ketchup.
kött är gott men jag har kommit på att jag ofta tar lite köttfärs och köttbitarna ska vara ordentligt stekta och viltskav går bort HELT huvva kan inte ens lukta när det steks.
fisk tycker jag om och speciellt lax.



mina blommor har tagit sig fint!





dom har stått i garaget hela vintern och det såg ut som dom dött,men tre klarade sig iaf!
och för att slå hål på alla städade bilder jag visat får ni se min röra jag måste fortsätta med,det är lite kvar som ni ser...suck! hoppas ingen vill hälsa på nu *fniss*



ha en toppen dag alla!!
solen skiner ;)

1 kommentar:

  1. Kul med mat. Lax hör till favoriterna här hemma, käkar det ofta :)Brukar köpa paketen med ojämna bitar, är billigt och bra, till vardags gör det ju inget om filéerna inte ser likadana ut...

    SvaraRadera

snö, snö , snö...

Nu är jag less vinter och snö! Man blir ju deppig av så långa vintrar . Längtar till våren, solen, grilla korv och takdropp.  ...